Over mezelf

Ik ben Nancy De Mits, 49 jaar, woon samen met mijn partner en 3 kinderen (10, 19 en 24 jaar). Lezen, culturele activiteiten, muziek, mijn gezin, gezellig samen zijn met vrienden en humor zijn voor mij belangrijk om me goed te voelen.

OngeveeIMG_1507r mijn hele leven ben ik op zoek. Dat betekent dat ik graag nieuwe dingen ontdek en er van hou om bij te leren. Zowel op privé- als op werkvlak diep ik graag zaken uit en probeer ze te verbeteren. Ook anderen help ik graag in hun zoektocht. Mensen begeleiden in hun zoektocht naar zichzelf of wanneer ze vragen of problemen hebben. Bij verdriet of gewoon bij een moeilijke periode in het leven.

Mijn zoektocht bracht me 10 jaar geleden bij de studie Gezinswetenschappen, een studie die niet alleen het gezin maar ook de personen in het gezin en daarbuiten bestudeert. Tijdens die studies heb ik me verdiept in Nieuw Samengestelde Gezinnen (NSG), Hoog Sensitieve Personen (HSP) en ethische vragen rond prenatale diagnostiek.

Enkele jaren geleden leerde ik ook de Vlaamse Vereniging voor Hooggevoelige Personen vzw kennen en ging regelmatig naar hun ontmoetingsavonden om ‘gelijkgevoeligen’ te leren kennen en om van gedachten te wisselen. Gedurende 3 jaar begeleidde ik hun maandelijkse “praatkaffees”die echt een aanrader zijn voor iedereen die zelf HSP is of er meer wil over te weten komen.

Verder ben ik tijdens drukke periodes ook mindfulness, yoga en Reiki op mijn pad tegengekomen. Verschillende werelden, maar ze kunnen je geest verlichten zodat je weer met beide voeten op de aarde staat. Vanzelfsprekend is het bijleren nooit af. In het voorjaar van 2011 ben ik naar Nederland getrokken om te kunnen werken met het Reiss profile. Dit is een persoonlijkheidsanalyse die de drijfveren en motieven van de mens volledig in kaart brengt.

Het Luxx profile geeft antwoord op de vragen, “waarom doe ik de dingen die ik doe?” “Hoe kan ik gelukkiger door het leven gaan?”, “Wie ben ik? ” Superinteressant natuurlijk!

Praktijkervaring

HSP Coach in eigen praktijk sinds 2011
Voetreflexoloog in eigen praktijk sinds 2015
Begeleider van de maandelijkse praatkaffees van HSP Vlaanderen gedurende meer dan 3 jaar. Gemiddeld 15 tot 20 personen per avond